Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Θάνος Ζορμπάς~Satira (16 & 1 εδ.γ Σ.)

Φωτογραφία του Θάνος Ζορμπάς.
Satira
(16 & 1 εδ.γ Σ.)
Η σκωπτική είν' ορισμός πράξης του σατιρίζειν
που στέκει λογοτεχνικά όταν διακωμωδεί
γελοιοποιεί τα θέματα υμνεί και καθορίζει
την άσκηση της κριτικής κι απέ κατευωδεί.


Ο ρόλος της αρχίζει εκεί που η υπομονή τελειώνει
με τα κακώς τα κείμενα που έχουν βιαστεί
απηύδην κ' είναι προπομπός έγερσης που υψώνει
Αριστοφάνη, Όμηρο, Μολιέρ ως δικαστή.

Η συμβολή στη τέχνη του λόγου είναι μεγάλη
ο τρόπος της αποτελεί πνευματική τροφή
φρουρείται συνταγματικά και είναι το κεφάλι
οριοθεσίας, μέθεξης, νόμου και νού τροφή.

Ελεύθερη σε τεχνική δικαιωμάτων άρχει
και υσχηρή σε δύναμη φρουρός και διαταγή
εφόσον περιορισμός σαφέστατα υπάρχει
στη φύση και τη σχέση ορισμών μ' εναλλαγή.

Φορείς είναι τα πρόσωπα τ' απλά κι απο τις τέχνες
π' ασκούν δραστηριότητα με αντίληψη καφτή
ματαιόπονα δε ψάχνονται και είν' ευρεσιτέχνες
ρυθμίζουν τη ποιότητα σε ορθία και κοφτή.

Καλλωπισμός ή (animus) δημιουργία (corpus)
κατάταξη, συνείδηση, ναι θα προστατευτεί
απο σεμνούς, απέριτους και αυστηρούς ανθρώπους
κι ενώ αυτή χλευάζει θέλει να .. κοροιδευτεί.

Δυσφίμηση, συκοφαντείν ύβρεις να αποφεύγει
συνώνυμοι οι κεραυνοί να πέφτουν αστραπή
με δίχως τα προσώπατα ν' αντικρουόνται ζεύγη
το θύμα για το θύτη να μη βρεί για να του πει.

<< Μη μπερδευτείς: Εδώ χωρά ο ανόηξ και ο βλάκας.
Άλλο ο καταπέλτης και η σφεντόνα η μικρή.
Μυνήματα να μη περνάς σε σοβαρού και πλάκας
αν τη χολή μπερδέψεις με τη γεύση τη πικρή >>

Ο τύπος δίνει πάντοτε το βήμα για το σκώπτη
ακύρων εκδηλώσεων, βραβείων, θεαθήν
αλλίμονο στον ύστερο κι άγουρον υπερόπτη
που τη γουβίτσα έσκαψε σε λάκκο πιο βαθύ.

Και τίθεται το ερώτημα το τρισεβλογημένο:
Σωστότερες είν' οι βολές ειρμού κατά ριπάς
ή σε πιο ήπια μορφή με όπλο ζυγισμένο
να βάλλει κλεφτοπόλεμο; Ρωτώ τι συ είπας ..
Υ. Γ
Η ρίμα, το στοφάρισμα και η θεματολογία
θα πρέπει να ταιριάζουνε (εδώ γελάς και κλαίς)
αν δε μπορείς παράτατο .. είναι μυσταγωγία ..
Δεν ήξερες; Ας ρώταγες παρά στερνά να λές !!

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Χριστόφορος Τριάντης~Τα Κλουβιά~

ΤΑ ΚΛΟΥΒΙΑ Για να μειώσουν την απήχηση που είχαν οι απεργοί πείνας στον λαό,οι κυβερνώντες αποφάσισαν να τους κλείσουν σε κλουβιά και να τους περιφέρουν στα τσίρκα της χώρας.Είχαν ως στόχο να  εξευτελίσουν εντελώς τον πολιτικό τους αγώνα.Και όντως οι απεργοί έγιναν σπουδαίο θέαμα για χιλιάδες ανθρώπους που πήγαιναν να περάσουν την ώρα τους μπροστά στα κλουβιά.Στέκονταν με τις ώρες και θαύμαζαν τούς περιβόητους αγωνιστές,τους μαχητικούς αμφισβητίες της καθεστηκυίας τάξης.Ακόμα και σχολεία έρχονταν για να παρακολουθήσουν ένα τέτοιο ιδιαίτερο σκηνικό.Όλοι οι επισκέπτες πλήρωναν εισιτήριο,εξαιρούνταν τα παιδιά.Σιγά-σιγά οι απεργοί πείνας ξέχασαν τους λόγους για τους οποίους αγωνίζονταν,και επιδίδονταν σε θεατρινισμούς,γελοία κόλπα και παρακάλια,προκείμενου να διατηρήσουν άσβεστο το ενδιαφέρον της κοινής γνώμης και να κερδίσουν τη συμπάθειά της.Από την άλλη μεριά,οι ιδιοκτήτες των τσίρκων βλέποντας να αυξάνονται τα κέρδη τους(λόγω των πολλών επισκέψεων)τούς χρηματοδοτούσαν μυστικά.Στο τέλο…

Χριστόφορος Τριάντης~Δημιουργία~

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ   Η δημιουργία είναι σαν ένα διάφανο σπίτι. Οι τοίχοι του είναι στερεωμένοι με πνοές ανέμων, μύθων και ιστοριών (παλαιών ημερών). Στις κόγχες υπάρχουν ζωγραφιές. Παριστάνονται: όνειρα, χθόνια χρώματα κι έναστρες νύχτες που γεννούν σκιάσεις και αχνοφωτίζουν τη ρυμοτομία.   Άχρονοι σκελετοί λέξεων είναι «ατάκτως ερριμμένοι» στην αυλή. Ολύμπια αγάλματα και μυθικά σύμβολα βρήκαν τον δρόμο τους και έφτασαν στο σπίτι για μετοχή στα υψηλά: προσευχές και ευαγγέλια. Μια ωραία συντροφιά για τον ιδιοκτήτη.   Στην κεντρική είσοδο είναι χαραγμένα γράμματα, λάμψεις για τα βαθιά μεσάνυχτα και τις μυστικές ώρες. Στα δωμάτια υπάρχουν καθρέφτες για ν’ αποκρυσταλλώνονται οι ιδέες και οι επιθυμίες. Στους διάδρομους, απαγορεύονται : τα μετριοπαθή αποτυπώματα, οι σημάνσεις λογαριασμών, αριθμών και ματαιοτήτων. Στην οροφή, οι ήλιοι καθορίζουν τις σκέψεις, την απραξία και την ανάπαυση.    Κι όλα τα στηρίγματα και οι κολόνες, είναι σαν φανέρωση (κι επιφάνια)  για πρόσωπα και χαρακτήρες. Η σκόνη, όση …

Η ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ ΤΗΣ ΣΙΩΠΗΣ~Του Χριστόφορου Τριάντη~

Και αφού πήρανε την εξουσία στην πολιτεία με δόλιο τρόπο, έβαλαν μπροστά το σχέδιο τους.Ο βασικός του σκοπός ήταν να δολοφονήσουν τη σιωπή.Ήταν ο μεγάλος τους  αντίπαλος.Οι λίγες στιγμές που οι πολίτες αφιέρωναν στη σιωπή ισοδυναμούσαν με εκρήξεις μεγατόνων,ικανές  να εξουδετερώσουν ολόκληρες μεραρχίες.Όταν οι άνθρωποι έμεναν μόνοι,η σιωπή τους αποκάλυπτε την ομορφιά της ζωής.Κάθονταν και θαύμαζαν τη φύση,τον ουρανό,τα πουλιά,τα λουλούδια τα δέντρα,τη βροχή και τη θάλασσα. Διάβαζαν και έγραφαν. Η μοναξιά τούς δυνάμωνε,και η σιωπή ήταν η φροντίδα που προσέφεραν στον εαυτό τους.Αγαπούσαν πραγματικά και δένονταν με τα πράγματα.Παρέμεναν έξω από θορύβους και κραυγές,χυδαία θεάματα και κάθε λογής συνεστιάσεις. Η σιωπή φόβιζε την εξουσία. Τριάντης Χριστόφορος


(η φωτογραφία από:http://www.paulbondart.com/paintings/gallery-1/#&gid=1&pid=Clairvoyance