Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πίνακες ζωγραφικής με θέμα τη Γέννηση του Χριστού.


Η Γέννηση του Χριστού, 1910-Ναταλία Γκοντσαρόβα.
Η Γέννηση του Χριστού, 1910-Ναταλία Γκοντσαρόβα.
Το προσκύνημα των Μάγων ,1913-Πάβελ Φιλόνοβ
Το προσκύνημα των Μάγων ,1913-Πάβελ Φιλόνοβ
Οι Μάγοι, 1914-Πάβελ Φιλόνοβ
Οι Μάγοι, 1914-Πάβελ Φιλόνοβ
Η παρθένος. Τρυφερότητα στις κακοποιημένες καρδιές, 1914-1915-Κουζμά Πετρόβ-Βόντκιν
Η παρθένος. Τρυφερότητα στις κακοποιημένες καρδιές, 1914-1915-Κουζμά Πετρόβ-Βόντκιν
Η Παναγία του Πέτρογκραντ, 1920-Κουζμά Πετρόβ-Βόντκιν
Η Παναγία του Πέτρογκραντ, 1920-Κουζμά Πετρόβ-Βόντκιν
Η γέννηση του Χριστού, εικόνα στον Καθεδρικό Ναό του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου στο Κρεμλίνο της Μόσχας (1405). Στη Ρωσία, γενικά έχει παραμεληθεί η θρησκευτική τέχνη. Τα θέματα που ανέπτυξαν οι κορυφαίοι ζωγράφοι του είδους, όπως ο Ντα Βίντσι, ο Ραφαέλ, ο Μποτιτσέλι, εδώ μονοπωλήθηκαν από την Εκκλησία, έτσι που οι λεγόμενοι «μη κληρικοί» πίνακες οι οποίοι απεικονίζουν βιβλικές σκηνές αντικαταστάθηκαν από την αγιογραφία. Από πολύ νωρίς η ορθόδοξη ρωσική εικόνα δεν θεωρήθηκε ως απεικόνιση: ήταν ιερό αντικείμενο και κάθε απόκλιση από τον κανόνα δεν ήταν αποδεκτή. Αυτά τα έργα φαίνεται πως είναι σπάνια είδη της κοσμικής θρησκευτικής ζωγραφικής. Σήμερα, όλα αυτά είναι αφιερωμένα στη Γέννηση του Χριστού. Καλά Χριστούγεννα!--ντρέι Ρουμπλιόβ
Η γέννηση του Χριστού, εικόνα στον Καθεδρικό Ναό του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου στο Κρεμλίνο της Μόσχας (1405). Στη Ρωσία, γενικά έχει παραμεληθεί η θρησκευτική τέχνη. Τα θέματα που ανέπτυξαν οι κορυφαίοι ζωγράφοι του είδους, όπως ο Ντα Βίντσι, ο Ραφαέλ, ο Μποτιτσέλι, εδώ μονοπωλήθηκαν από την Εκκλησία, έτσι που οι λεγόμενοι «μη κληρικοί» πίνακες οι οποίοι απεικονίζουν βιβλικές σκηνές αντικαταστάθηκαν από την αγιογραφία. Από πολύ νωρίς η ορθόδοξη ρωσική εικόνα δεν θεωρήθηκε ως απεικόνιση: ήταν ιερό αντικείμενο και κάθε απόκλιση από τον κανόνα δεν ήταν αποδεκτή. Αυτά τα έργα φαίνεται πως είναι σπάνια είδη της κοσμικής θρησκευτικής ζωγραφικής. Σήμερα, όλα αυτά είναι αφιερωμένα στη Γέννηση του Χριστού. Καλά Χριστούγεννα!–ντρέι Ρουμπλιόβ
Η Γέννηση του Χριστού,1790-Βλαντιμίρ Μποροβικόβσκι
Η Γέννηση του Χριστού,1790-Βλαντιμίρ Μποροβικόβσκι
Η Παναγία με τον μικρό Ιησού,1807-Ορέστ Κιπρένσκι
Η Παναγία με τον μικρό Ιησού,1807-Ορέστ Κιπρένσκι
Η εμφάνιση του Αγγέλου στους βοσκούς, 1839-Πιοτρ Πετρόβσκι
Η εμφάνιση του Αγγέλου στους βοσκούς, 1839-Πιοτρ Πετρόβσκι
Η Γέννηση του Χριστού (Το προσκύνημα των Μάγων), 1847-Βασίλι Σεμπούεβ
Η Γέννηση του Χριστού (Το προσκύνημα των Μάγων), 1847-Βασίλι Σεμπούεβ
Η αποκάλυψη του Αγγέλου στου Βοσκούς, αναγγέλλοντάς τους τη γέννηση του Χριστού, 1850-Αλεξάντερ Ιβάνοβ
Η αποκάλυψη του Αγγέλου στου Βοσκούς, αναγγέλλοντάς τους τη γέννηση του Χριστού, 1850-Αλεξάντερ Ιβάνοβ
Το όνειρο του Ιωσήφ, 1850-Αλεξάντερ Ιβάνοβ
Το όνειρο του Ιωσήφ, 1850-Αλεξάντερ Ιβάνοβ
Η Γέννηση του Χριστού, 1850-Γκριγκόρι Γκαγκάριν
Η Γέννηση του Χριστού, 1850-Γκριγκόρι Γκαγκάριν
Η Γέννηση του Χριστού, 1890-Ηλιά Ρέπιν
Η Γέννηση του Χριστού, 1890-Ηλιά Ρέπιν
Η Γέννηση του Χριστού, 1890-1891-Μιχαήλ Νέστεροβ
Η Γέννηση του Χριστού, 1890-1891-Μιχαήλ Νέστεροβ
Τμήμα διακοσμητικής τοιχογραφίας στον Καθεδρικό Ναό Βλαντιμίρσκι (Κίεβο), 1893-Βίκτορ Βασνετσόβ
Τμήμα διακοσμητικής τοιχογραφίας στον Καθεδρικό Ναό Βλαντιμίρσκι (Κίεβο), 1893-Βίκτορ Βασνετσόβ
Πηγή: gr.rbth.com

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η Ρυτίδα~ Του Χριστόφορου Τριάντη~

Ποιητικό πεζοτράγουδο Η ΡΥΤΙΔΑ Ένα αλισβερίσι είναι η ζωή.Μια κληρονομημένη ρυτίδα στο μέτωπο που καρφώθηκε μετά από καιρό (λίγο ή πολύ δεν έχει σημασία).Ξαπόμεινε μέχρι το τέλος ως υπενθύμιση:όλα γυρνάνε γύρω από την επιθυμία για κάτι,και αυτό το κάτι έχει να κάνει κυρίως με τον έρωτα.Και να τα μασκαρέματα, οι επαναλήψεις(αλίμονο),τα λογύδρια και οι συνηθισμένες ατάκες προς το άλλο πρόσωπο,κανονικές επιθέσεις γοητείας κι όπου βγει.Υπάρχει μπόλικο και αξόδευτο αίσθημα.   Πέφτεις κυριολεκτικά πάνω στον άλλον,αραδιάζοντας τα ίδια και τα ίδια,φτάνει να ξεφορτωθείς αυτό που έχεις μέσα σου, τον αυτοτιτλοφορούμενο πόθο ή καημό.Στην ουσία,ο άλλος δεν σ’ ενδιαφέρει.Ξεκινάς από τα νύχια των ποδιών κι ανεβαίνεις ( όσο περνάνε τα χρόνια),έτσι καταφέρνεις και τη φτιάχνεις τη ρυτίδα στο μέτωπο (βαθιά ή αχνή,ανάλογα τα πρόσωπα).  Μα και παλιά, όσο κι αν κοπίαζες να διώχνεις τη θλίψη και την απελπισία,γρήγορα ερχόσουν ξανά στα ίδια και στα ίδια. Άτιμο παιχνίδι,για να το πω καλύτερα,κουρασμένο δρομολόγι…

Χριστόφορος Τριάντης~Τα Κλουβιά~

ΤΑ ΚΛΟΥΒΙΑ Για να μειώσουν την απήχηση που είχαν οι απεργοί πείνας στον λαό,οι κυβερνώντες αποφάσισαν να τους κλείσουν σε κλουβιά και να τους περιφέρουν στα τσίρκα της χώρας.Είχαν ως στόχο να  εξευτελίσουν εντελώς τον πολιτικό τους αγώνα.Και όντως οι απεργοί έγιναν σπουδαίο θέαμα για χιλιάδες ανθρώπους που πήγαιναν να περάσουν την ώρα τους μπροστά στα κλουβιά.Στέκονταν με τις ώρες και θαύμαζαν τούς περιβόητους αγωνιστές,τους μαχητικούς αμφισβητίες της καθεστηκυίας τάξης.Ακόμα και σχολεία έρχονταν για να παρακολουθήσουν ένα τέτοιο ιδιαίτερο σκηνικό.Όλοι οι επισκέπτες πλήρωναν εισιτήριο,εξαιρούνταν τα παιδιά.Σιγά-σιγά οι απεργοί πείνας ξέχασαν τους λόγους για τους οποίους αγωνίζονταν,και επιδίδονταν σε θεατρινισμούς,γελοία κόλπα και παρακάλια,προκείμενου να διατηρήσουν άσβεστο το ενδιαφέρον της κοινής γνώμης και να κερδίσουν τη συμπάθειά της.Από την άλλη μεριά,οι ιδιοκτήτες των τσίρκων βλέποντας να αυξάνονται τα κέρδη τους(λόγω των πολλών επισκέψεων)τούς χρηματοδοτούσαν μυστικά.Στο τέλο…

Χριστόφορος Τριάντης~Δημιουργία~

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ   Η δημιουργία είναι σαν ένα διάφανο σπίτι. Οι τοίχοι του είναι στερεωμένοι με πνοές ανέμων, μύθων και ιστοριών (παλαιών ημερών). Στις κόγχες υπάρχουν ζωγραφιές. Παριστάνονται: όνειρα, χθόνια χρώματα κι έναστρες νύχτες που γεννούν σκιάσεις και αχνοφωτίζουν τη ρυμοτομία.   Άχρονοι σκελετοί λέξεων είναι «ατάκτως ερριμμένοι» στην αυλή. Ολύμπια αγάλματα και μυθικά σύμβολα βρήκαν τον δρόμο τους και έφτασαν στο σπίτι για μετοχή στα υψηλά: προσευχές και ευαγγέλια. Μια ωραία συντροφιά για τον ιδιοκτήτη.   Στην κεντρική είσοδο είναι χαραγμένα γράμματα, λάμψεις για τα βαθιά μεσάνυχτα και τις μυστικές ώρες. Στα δωμάτια υπάρχουν καθρέφτες για ν’ αποκρυσταλλώνονται οι ιδέες και οι επιθυμίες. Στους διάδρομους, απαγορεύονται : τα μετριοπαθή αποτυπώματα, οι σημάνσεις λογαριασμών, αριθμών και ματαιοτήτων. Στην οροφή, οι ήλιοι καθορίζουν τις σκέψεις, την απραξία και την ανάπαυση.    Κι όλα τα στηρίγματα και οι κολόνες, είναι σαν φανέρωση (κι επιφάνια)  για πρόσωπα και χαρακτήρες. Η σκόνη, όση …