Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Τρία ποιήματα,του Κώστα Καρούσου


                                                          
Ήρθες..

Ήρθες του νόστου πρωτόπλαστη
με πλήρη εξάρτηση λέξεων
ευλογίας-αρμονίας-θανάτου !!

όπως γιατρεύεις τις αποστάσεις
κι απασφαλίζεις τις ιδέες
κύτταρο-φιλί-κάνιστρο !!
με την αντιστροφή του ήλιου,
με πλήρη αφύπνιση σώματος,
ηδονής-υδρίας-απέραντης !!
Κ.Καρούσος..16/7/2016



 Των αγρών το φέγγος...

Των αγρών το φέγγος ελαχτάρησα,
μεγάθυμο στου στίχου το κατώφλι
ορθωμένο θυμίαμα των αιώνων...


Την καρδιά μου εμοίρασα στο θάμπος
της μηλόσαρκης ευγένειας των σχημάτων,
και στην ανθοφόρα δίκη της φύσης...

Φως λαχταριστό με σάρκα γη
με σκαλωσιές από λιοπύρι απάνεμο
του κόσμου η αμύρωτη λαχτάρα.!!!..
Κ.Καρούσος [ Τρεις Ωδες ]



Ωδή Πρώτη

Ω δύναμη του Λόγου, τα νεφρά σου
πειθαρχείς, το χρόνο στο κατάκρημνο
φιλί σου πάντοτε πώς ημερεύεις;
Πώς την ακοή σου να φέρω μέσα μου
στην κραυγή των εκλείψεων, διάκοσμος
να ξεχύνεσαι ή κοχλασμός της γης;
Συ σπας την εφταχρωμία της ψυχής
μπρος - πίσω ψηλαφείς τ’ ανάστημά σου
τ’ αύριο δεν ξέρεις πόσο θα ‘ναι κοντά
10)Σ’ ένα δειλινό ψάρεμα του κύκνου
χλωμό πάθος διαστέλλεις την όρεξη
δεν κρώζει κανείς μήτε κι ο άνθρωπος
Ο Προμηθέας σου πρώτη μετώπη
γλυκό κεράσι στο κέντρο του ήλιου
με τον ήχο ξεφεύγοντας ηρεμείς
Ο φλοίσβος περιχυμένος τη ροή σου
ντροπαλόμορφη ψυχή φεγγαρίζει
την αλόγχιστη μούσα των παιδιών σου
Είσαι τ’ ασύμμετρο ποίημα, το σκεύος
20) που θηρεύει γόνους και διαφάνεια                          
στον υπερούσιο χτύπο της άνοιξης
Μιαν απορία στα χείλη του κόσμου
συνακόλουθο βουητό ή διάπυρος
πόνος εκκολάπτεις την ιστορία
Αποφυλλίζεις την κίνηση τόσων
λειτουργιών στην έγκυο μεθόριο
του νου, σαν κατακάθεσαι μέσα μας
Ένας λεπτός χείμαρρος υψηλόκορμης
ευφροσύνης απαλύνει τις μέρες
30) που σμίγουν τη διάρκεια της ορμής σου
Ποιος ξέρει, θ’ αποκαλυφθείς βαθιά μου
σα γεύση πρωτουργός ή δροσερή κορφή
του κόσμου, στο πέρασμα της έγνοιας του
Παίρνω το φως απ’ τη μορφή σου, πολλές
αυγές την πολιτεία ξεσποριάζοντας,
ώριμες ελαιογραφίες δικές σου
Αιώνιε τοκετέ θολωτού τάφου,
πού θρέφεις πολύανθο το δοξάρι
όταν το μάτι σου πέφτει μέσα μας;
40) Έλα, μην ακούς παρά τον οίστρο σου,
πάρε την έκφραση της ηλικίας σου,
έγνοιες κορμοστασιές θα σε φυλάνε,
Μην αργείς• ώρες λεπιδοτρέμουλες
λιχνίζουν τ’ αύριο· δεν αποκρίνεται
κανείς προτού συλλάβεις το μέγεθος.

 Κώστας Καρούσος


 (art-work Κώστας Καρούσος)
                                                     



Ο Κώστας Γεωργίου Καρούσος γεννήθηκε στον Αστακό Αιτωλ/νίας. Τελείωσε το εξατάξιο Γυμνάσιο στον Αστακό, στην Αθήνα φοίτησε στη σχολή Δοξιάδη και μετά στην Κ.Τ.Ε. (Κέντρο Τεχνολογικών Εφαρμογών) (1971-1974) Σχέδιο - Ιστορία Τέχνης - Ελεύθερο Σχέδιο.
Ασχολήθηκε με το θέατρο και τη δημοσιογραφία, με την ποίηση και τη ζωγραφική από νωρίς.
Έχει εκδώσει δώδεκα (12) ποιητικές συλλογές:
"Ορίζοντες", Αθήνα 1985, "Χιροσίμα", Αθήνα 1985, "Πορεία", Αθήνα 1986.
"Οι επόμενες τέσσερις", "Στις παραμέτρους των οριζόντων" (Αθήνα 1987),
"Τραγουδώντας την εποχή μας" (εκδ. Πάραλος, Αθήνα 1989),
"Στη διάρκεια του φωτός" (εκδ. Πάραλος, Αθήνα 1992),
"Στο ρίγος της πολιτείας" (εκδ. Πάραλος, Αθήνα 1992) -αποτελώντας μια ενιαία βιωματική-εννοιολογική-λυρική ενότητα- εκδόθηκαν σε Β΄ έκδοση το 1996 (εκδ. Πάραλος) με τον τίτλο "Τέσσερις συλλογές", με 18 έγχρωμους πίνακες στο εξώφυλλο του ποιητή και πέντε σκίτσα του ίδιου, και σε Γ΄ έκδοση (εκδ. Πάραλος, Αθήνα 2009) με άλλη διάταξη και συμπύκνωση του στίχου.
Οι επόμενες συλλογές "Ψυχή μου διάσπαρτη, ωδή πρώτη" (εκδ. Πάραλος, Αθήνα 1993), "Σαν αλκυονίδα σκέψη, ωδή δεύτερη" (εκδ. Πάραλος, Αθήνα 1994), "Ανεξερεύνητες οδύνες, ωδή τρίτη" (εκδ. Πάραλος, Αθήνα 1994), εκδόθηκαν σε β΄ έκδοση το 1999 (εκδ. Σελάνα/Πειραιάς) με τον τίτλο "Τρεις ωδές", σε μετάφραση-απόδοση στην αγγλική γλώσσα από τη λογοτέχνιδα Μαντώ Κατσουλού, με 19 έγχρωμους πίνακες στο εξώφυλλο και 9 σκίτσα στο εσωτερικό, έργα του ποιητή.
Η τρίτη έκδοση έγινε το 2008 (εκδ. Πάραλος), με 20 έγχρωμους πίνακες στο εξώφυλλο και 15 σκίτσα του ίδιου, χωρίς την απόδοση-μετάφραση στην αγγλική γλώσσα. "Της χώρας μου, της ψυχής και του επέκεινα", εκδόσεις "Δρόμων", Αθήνα 2011 με 5 τοιχογραφίες, 2 πίνακες λαδόχρωμα και 2 σκίτσα του ποιητή. Εισηγητής-διοργανωτής-συντονιστής του Συμποσίου Ποίησης των λογοτεχνικών περιοδικών της Αθήνας από το 1997. Το 10ο Συμπόσιο πραγματοποιήθηκε στον Φιλολογικό Σύλλογο "Παρνασσός" (9-10 Νοέμβρη 2006).
Η εισήγηση "Το έργο μιας 12ετίας - Μια συνοπτική ματιά" δημοσιεύτηκε στο περ. Νέα Σκέψη, 3ος-4ος/2007, τεύχ. 492(4), σσ. 137-141. Έχουν συμμετάσχει -κατά καιρούς- τα λογοτεχνικά περιοδικά (Πνευματική Ζωή, Νέα Σκέψη, Αιολικά Γράμματα, Φθιωτικός Λόγος, 3η Χιλιετία, Κουάριος, Κελαινώ, Ίαμβος, Έρευνα, Εμβόλιμον, Νέα Αριάδνη, Μοριάς, Ρέμα της Ποίησης) οι φορείς Πολιτιστικό Κέντρο Εργαζομένων ΕΥΔΑΠ, ο Σύλλογος "Οι φίλοι του Μουσείου Γ. Δροσίνη" και η Εταιρία Ελλήνων Λογοτεχνών.
Πολλά δοκίμιά του, ποιήματα και βιβλιοκριτικές δημοσιεύτηκαν στα γνωστά περιοδικά καθώς και στην εφημ. "Τα Μετέωρα" της Καλαμπάκας. Παρουσιάστηκε 9 φορές τηλεοπτικά: Μακεδονία - Τηλε-Τώρα - Blue Sky και 15 φορές από ραδιοφωνικούς σταθμούς της χώρας: Δίαυλος 10 - 9,84 - 9,41 - ΕΡΑ, 5ο Πρόγραμμα, SUPER, - Κεφαλονιάς, Πέλλας, Αγρινίου, Ράδιο Πάφος (Κύπρου), κ.α., από μαζικούς φορείς - Δήμους και στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο (Καλλιθέα).
Έχει κάνει δύο (2) ατομικές εκθέσεις ζωγραφικής και συμμετείχε σε αρκετές ομαδικές, όπως των ετών 1989-1990 με δώδεκα φορείς της Κοινής Ωφέλειας στο Πανεπιστήμιο της Αθήνας, των Δήμων Πετρούπολης, Καματερού κ.λπ.
Διοργάνωσε από το 1995 έως σήμερα πλέον των 70 παρουσιάσεων ημερίδων - εκδηλώσεων στις αίθουσες της Αθήνας, για τους: Γιώργο Παναγουλόπουλο, Τάκη Σκανάτοβιτς, Ιάκωβο Ρήγα, Μιχάλη Σταφυλά, Ηλία Σιμόπουλο, Δημοσθένη Ζαδέ, Γεώργιο Αθάνα, Ι.Μ. Παναγιωτόπουλο, Γεώργιο Δελή, Χρήστο Κουλούρη, Νίκο Ανώγη, Θεόδωρο Τρουπή, Λούλα Κωνσταντινίδου, Διονύσιο Κωστίδη, Οδυσσέα Ελύτη, Θανάση Παπαθανασόπουλο, Άννα Κελεσίδου, Γεώργιο Κάρτερ κ.ά., ακόμη (με τα γνωστά λογοτεχνικά περιοδικά) και τα Πολιτιστικά Κέντρα ΟΤΕ, ΕΛΤΑ, ΕΥΔΑΠ, ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ και το ΚΕΣ της ΔΕΗ, το 1ο και 2ο Συμπόσιο Ευρωπαϊκής Λογοτεχνίας (18-19 Δεκ. 2001 και 10-11 Δεκ. 2003) στην Αθήνα, τα υλικά τους δημοσιεύθηκαν αντίστοιχα στα περιοδικά Νέα Αριάδνη (τεύχ. 33, Ιαν.-Μάρτ. 2002) και 3η Χιλιετία (τεύχ. 19, Ιαν.-Φεβρ.-Μάρτ. 2004).
Συνολικά, έγιναν πλέον των 450 ομιλιών στις λογοτεχνικές του διοργανώσεις. Υπήρξε επί 5ετία αντιπρόεδρος στο Κεντρικό Εργασιακό Συμβούλιο της ΕΥΔΑΠ, ιδρυτικό μέλος και κατόπιν γραμματέας (1998-2001) της Ένωσης Αιτωλ/νάνων Λογοτεχνών.
Πρόεδρος του Πολιτιστικού Κέντρου Εργαζομένων ΕΥΔΑΠ, πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής των περιοδικών επί 10ετία (1997-2006) του Συμποσίου Ποίησης της Αθήνας.
Ίδρυσαν Αστική Εταιρία μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα οι: Δημ. Καραμβάλης - Διευθυντής, Κώστας Καρούσος, Μαριάνα Καραμβάλη, με την επωνυμία "Αναζητήσεις και προβληματισμοί" από 30 Οκτωβρίου 2006 έως 22 Απριλίου 2008 εκδίδοντας το περ. Νέα Σκέψη.
Διοργάνωσε, συντόνισε και επιμελήθηκε τις εκδηλώσεις και τις εκδόσεις των εκδηλώσεων:
α) για τον Ι.Μ. Παναγιωτόπουλο "Στοά του Βιβλίου", 28/2/2003. Δημοσιεύτηκε ένθετο στο περ. "Νέα Σκέψη", Ιούνιος-Αύγουστος 2003.
β) για τον Γεώργιο Δελή 20-10-2004 Αίθουσα Ιδρύματος Γουλανδρή-Χορν (Πλάκα), χορηγία των ομογενών του Illinois (πρωτοβουλία του συνεπίθετου Γιώργου Δελή, γ.γ. του Πολ. Συλλ. "Στρατοκόπος" - Αμερική), εκδ. Πάραλος, Αθήνα 2006.
γ) για τη Λούλα Κωνσταντινίδου στη Στοά Βιβλίου 13-12-2001 και 14-11-2007 χορηγία του Μουσείου "Γ. Δροσίνη" (Κηφισιά) (προεδρία Ελένης Βαχάρη), εκδ. Πάραλος, Αθήνα 2008.
δ) για τον Διονύσιο Κωστίδη 4-5-2010 "Παρνασσός", χορηγία του ιδίου πρ. Προέδρου Εφετών Δ. Κωστίδη, εκδ. Δρόμων, Αθήνα 2010.
Είναι μέλος της κριτικής επιτροπής της Ε.Ε.Λ. του βραβείου Μάρκου Αυγέρη (πεζό και ποίηση).
ε) για τον Κυριάκο Βαλαβάνη, Εταιρία Έλληνων Λογοτεχνών χορηγία του ιδίου, εκδ. Εχέδωρος Θεσσαλονίκης 2013.
Το έργο του έχει ανθολογηθεί σε περισσότερες από 15 ανθολογίες εντός και εκτός της χώρας, των περιοδικών Πνευματική ζωή, Αιολικά Γράμματα, Νέα Σκέψη, Νέα Αριάδνη, της Ένωσης Αιτωλ/νων Λογ., στη Μεγάλη Εγκυκλοπαίδεια Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Χάρη Πάτση κ.α. Ποιήματά του μελοποιήθηκαν από τον ομότ. καθηγητή Μουσικολογίας του Αριστοτελείου Παν. Θεσ/νίκης και δ/ρα Φιλοσοφίας Δημήτρη Θέμελη και απο τον Βασίλη Παπακώστα μουσικοσυνθέτη-πρώην δικαστικό λειτουργό και τον Στέφανο Γεωργιάδη, μουσικοσυνθέτη.
Συνταξιοδοτήθηκε από την ΕΥΔΑΠ τον Δεκέμβρη του 2014. Υπήρξε γενικός έφορος και γενικός γραμματέας της Ε.Ε.Λ και τον Οκτώμβρη του 2014 εξελέγη πρόεδρος της Ε.Ε.Λ. Είναι μέλος του Φιλολογικού Συλλόγου "Παρνασσός" και της Αδελφότητας Κεφαλλήνων και Ιθακησίων Πειραιά.
Είναι παντρεμένος με την Γεωργία το γένος Παππά και έχουν ένα γιο, τον Γεώργιο-Ιωάννη Καρούσο. Είναι ανέκδοτο όλο το δοκιμιακό και βιβλιοκριτικό έργο του. Ποιήματα του αποδόθηκαν  Αγγλικά, Γαλλικά, Ιταλικά και Ισπανικά.

Τίτλοι
(2013) 10 χρόνια συμπόσια ποίησης, Δρόμων
(2011) Της χώρας μου, της ψυχής και του επέκεινα, Δρόμων [κείμενα, εικονογράφηση]
(2009) Τέσσερις συλλογές, Πάραλος
Λοιποί τίτλοι
(2010) Συλλογικό έργο, Διονύσης Κωστίδης: Το έργο και η προσωπικότητά του, Δρόμων [επιμέλεια]




Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Χριστόφορος Τριάντης~Δημιουργία~

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ   Η δημιουργία είναι σαν ένα διάφανο σπίτι. Οι τοίχοι του είναι στερεωμένοι με πνοές ανέμων, μύθων και ιστοριών (παλαιών ημερών). Στις κόγχες υπάρχουν ζωγραφιές. Παριστάνονται: όνειρα, χθόνια χρώματα κι έναστρες νύχτες που γεννούν σκιάσεις και αχνοφωτίζουν τη ρυμοτομία.   Άχρονοι σκελετοί λέξεων είναι «ατάκτως ερριμμένοι» στην αυλή. Ολύμπια αγάλματα και μυθικά σύμβολα βρήκαν τον δρόμο τους και έφτασαν στο σπίτι για μετοχή στα υψηλά: προσευχές και ευαγγέλια. Μια ωραία συντροφιά για τον ιδιοκτήτη.   Στην κεντρική είσοδο είναι χαραγμένα γράμματα, λάμψεις για τα βαθιά μεσάνυχτα και τις μυστικές ώρες. Στα δωμάτια υπάρχουν καθρέφτες για ν’ αποκρυσταλλώνονται οι ιδέες και οι επιθυμίες. Στους διάδρομους, απαγορεύονται : τα μετριοπαθή αποτυπώματα, οι σημάνσεις λογαριασμών, αριθμών και ματαιοτήτων. Στην οροφή, οι ήλιοι καθορίζουν τις σκέψεις, την απραξία και την ανάπαυση.    Κι όλα τα στηρίγματα και οι κολόνες, είναι σαν φανέρωση (κι επιφάνια)  για πρόσωπα και χαρακτήρες. Η σκόνη, όση …

Κατερίνα Γιαννακοπούλου

3ο Βραβείο Ποίησης 22οΠαγκόσμιο Συνέδριο Ποίησης
ΩΔΗ ΣΤΟΥ ΧΑΜΕΝΟΥΣ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥΣ
Η αυλαία έπεσε πριν ξεκινήσει το έργο επί σκηνής. Τίποτα δεν είναι όπως πριν. Ζούμε σε μια περιρρέουσα ατμόσφαιρα διαρκώς μεταβαλλόμενη. Ο καφτός λίβας εισχωρεί παντού και διαβρώνει τη σκέψη. Οι νύχτες όμως έρχονται κρύες κι “άρρωστες”, οι αστραπές “μαστίζουν” Κι εμείς μαζί τους πλαγιάζουμε στη σάπια πόλη… Κοιμόμαστε υπνωτισμένοι μέσα στο “ζωολογικό μας κήπο”. Οι μαύρες λάμπες του χρόνου σβήνουν η μια μετά την άλλη καθώς φωτίζουν το κλειστό τοπίο της ζωής μας. Ανοίγεις το παράθυρο κι οι θόρυβοι σε πνίγουν. Ασφυκτιάς απ’ τις φωνές του πλήθους…του απρόσωπου πλήθους. Η πόλη τριγυρνά στον άχαρο ρυθμό της κι οι άνθρωποι φοράνε τους καθωσπρέπει ρόλους τους. Μην περιμένεις τίποτα. Άγνωστες μουσικές με ρίχνουν κάτω. Πώς δεν ακούς το φως που γλιστράει κι ανασταίνεται σαν αίμα μέσα απ’ τους ίσκιους του μεσημεριού του Χρυσού Αιώνα του Περικλή; Ερευνούμε φίλοι μου δίπλα στους απέθαντους προγόνους μας για να βρούμε πώς φτάσαμε ως εδώ, πώς …

ΚΛΑΡΙΣΕ~Του Χριστόφορου Τριάντη~

Η Κλαρίσε δούλευε σαν δακτυλόγραφος σε μια εταιρεία. Έμενε μαζί με άλλες τέσσερις κοπέλες σ’ ένα μικρό διαμέρισμα,στη Μπραζίλια.Κυριολεκτικά ήταν η μια πάνω στην άλλη.Η Κλαρίσε δεν μπορούσε να κάνει διαφορετικά, γιατί ήταν ένα φτωχό κορίτσι από την επαρχία και έπρεπε να μοιράζεται το ενοίκιο και τα έξοδα.Μια μέρα τηλεφώνησε στον διευθυντή της και του είπε πως έπρεπε να μείνει κλινήρης,γιατί ήταν άρρωστη.Αυτή η απουσία από τη δουλειά ήταν μια μικρή ευτυχία.Επιτέλους μόνη.Έφτιαξε καφέ και βγήκε  στο μπαλκόνι.Κοιτάχτηκε στον καθρέφτη  πολλές φορές κι είδε πόσο όμορφη ήταν.Τραγούδησε, χόρεψε.Κατάλαβε πώς ήταν  η ελευθερία για μια νέα γυναίκα.Ήξερε ότι αυτό θα διαρκούσε λίγο,για την Κλαρίσε όμως,ήταν πάρα πολύ.
Τριάντης Χριστόφορος


 (η φωτογραφία από το διαδίκτυο)