Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

                                                               ΘΑΝΟς  ΠΑΣΧΟς



                                                               ΦΩΣ ΟΔΥΝΗΡΟ

                                                       Στην απειροελάχιστη γραμμή
                                                      ανάμεσα στον ουρανό και στην θάλασσα 
                                                      κρατώ με το ένα χέρι το σώμα σου 
                                                      με το άλλο το φως το οδυνηρό.


                                                                       Δείγμα γραφής

Θάνος Πάσχος

ΜΙΑ ΦΟΡΑ

Κρατάω την ανάσταση
του έρωτα
ως επανάσταση ενάντια στον θάνατο
ατόφια.

Πάντα αποτυχημένη,
μία φορά θα τον νικήσει.




ΈΓΝΟΙΑ

Κάθε βράδυ κάνω ταμείο.
Αφήνω το σώμα
στο ράφι του
και πηγαίνω στον κήπο
για να ποτίσω τα ξεχασμένα άστρα.
Να δώσω σημασία στην σελήνη.
Μαζεύω τα σκουπίδια της μέρας και τις αθλιότητες,
καθαρός να ξαπλώσω δίπλα σου.

Πελώρια ανθισμένη έγνοια.
                ***



Ο ΗΧΟς ΤΩΝ ΣΥΝΝΕΦΩΝ

Τι είναι τα σύννεφα;
Μια ασυναρτησία ασπρόμαυρη
στο κενό του ουρανού.

Τι θα γέμιζε το άυλο παραμύθι;
Μια οπτασία απόμακρη
επειδή φοβάται την περιφρόνηση.

Έχει ήχο η μοναξιά.
Ένα σκυλί κλαίει στην γωνία,
κάποιος άυπνος μετρά ψεύτικα νομίσματα.

Φτάνουν τόσες ταπεινώσεις εκεί ψηλά;

Τι είναι τα σύννεφα;
Ανάσες που έχουν αποσιωπηθεί
για να μην προδώσουν σφάλματα αμετανόητα.

ΦΩΣ ΟΔΥΝΗΡΟ

Στην απειροελάχιστη γραμμή
ανάμεσα στον ουρανό και στην θάλασσα 
κρατώ με το ένα χέρι το σώμα σου 
με το άλλο το φως το οδυνηρό.
                            ***

Θάνος Πάσχος




Σπαράγματα

Ποιητής'
ο ετάζων τας ψυχάς
αγγέλων και διαμονίων.
            ***
                   





  <<Κανείς δεν ενδιαφέρεται για τα σύννεφα
       το βράδυ'
  τα άλογα τρέχουν προς το λιβάδι με τους ήλιους>>






                                                                                 



















Ο έρωτας και ο θάνατος
τα σύνορα
της ζωής.
        ***
Θάνος Πάσχος

Βιογραφικό:
Ο Θάνος Πάσχος γεννήθηκε στην Πετρούπολη στις 21 Οκτωβρίου 1969.Σπούδασε Ελληνική Φιλολογία στην Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών και υπηρετεί ως φιλόλογος στην δημόσια εκπαίδευση.Έχει εκδώσει μια ποιητική συλλογή με τίτλο:Έρως Ονειρευόμενος,εκδόσεις Γαβριηλίδης 2012,η οποία τιμήθηκε με το βραβείο<<ΜΑΡΙΑ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ>>για πρωτοεμφανιζόμενο ποιητή.Είναι παντρεμένος και έχει δύο παιδιά.Τον Μάρτιο του 2015 εξέδωσε τη δεύτερη ποιητική συλλογή <,Φως οδυνηρό>> εκδόσεις Γαβριηλίδη 2015.
Διαθέτει  προσωπικό ιστολόγιο:http:tha.pblogs.gr

                                                          


Αποσπάσματα από την νέα ποιητική συλλογή<<Φως Οδυνηρό>> Του Θάνου Πάσχου
εκδόσεις,Γαβριηλήδη 2015

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η Ρυτίδα~ Του Χριστόφορου Τριάντη~

Ποιητικό πεζοτράγουδο Η ΡΥΤΙΔΑ Ένα αλισβερίσι είναι η ζωή.Μια κληρονομημένη ρυτίδα στο μέτωπο που καρφώθηκε μετά από καιρό (λίγο ή πολύ δεν έχει σημασία).Ξαπόμεινε μέχρι το τέλος ως υπενθύμιση:όλα γυρνάνε γύρω από την επιθυμία για κάτι,και αυτό το κάτι έχει να κάνει κυρίως με τον έρωτα.Και να τα μασκαρέματα, οι επαναλήψεις(αλίμονο),τα λογύδρια και οι συνηθισμένες ατάκες προς το άλλο πρόσωπο,κανονικές επιθέσεις γοητείας κι όπου βγει.Υπάρχει μπόλικο και αξόδευτο αίσθημα.   Πέφτεις κυριολεκτικά πάνω στον άλλον,αραδιάζοντας τα ίδια και τα ίδια,φτάνει να ξεφορτωθείς αυτό που έχεις μέσα σου, τον αυτοτιτλοφορούμενο πόθο ή καημό.Στην ουσία,ο άλλος δεν σ’ ενδιαφέρει.Ξεκινάς από τα νύχια των ποδιών κι ανεβαίνεις ( όσο περνάνε τα χρόνια),έτσι καταφέρνεις και τη φτιάχνεις τη ρυτίδα στο μέτωπο (βαθιά ή αχνή,ανάλογα τα πρόσωπα).  Μα και παλιά, όσο κι αν κοπίαζες να διώχνεις τη θλίψη και την απελπισία,γρήγορα ερχόσουν ξανά στα ίδια και στα ίδια. Άτιμο παιχνίδι,για να το πω καλύτερα,κουρασμένο δρομολόγι…

Χριστόφορος Τριάντης~Τα Κλουβιά~

ΤΑ ΚΛΟΥΒΙΑ Για να μειώσουν την απήχηση που είχαν οι απεργοί πείνας στον λαό,οι κυβερνώντες αποφάσισαν να τους κλείσουν σε κλουβιά και να τους περιφέρουν στα τσίρκα της χώρας.Είχαν ως στόχο να  εξευτελίσουν εντελώς τον πολιτικό τους αγώνα.Και όντως οι απεργοί έγιναν σπουδαίο θέαμα για χιλιάδες ανθρώπους που πήγαιναν να περάσουν την ώρα τους μπροστά στα κλουβιά.Στέκονταν με τις ώρες και θαύμαζαν τούς περιβόητους αγωνιστές,τους μαχητικούς αμφισβητίες της καθεστηκυίας τάξης.Ακόμα και σχολεία έρχονταν για να παρακολουθήσουν ένα τέτοιο ιδιαίτερο σκηνικό.Όλοι οι επισκέπτες πλήρωναν εισιτήριο,εξαιρούνταν τα παιδιά.Σιγά-σιγά οι απεργοί πείνας ξέχασαν τους λόγους για τους οποίους αγωνίζονταν,και επιδίδονταν σε θεατρινισμούς,γελοία κόλπα και παρακάλια,προκείμενου να διατηρήσουν άσβεστο το ενδιαφέρον της κοινής γνώμης και να κερδίσουν τη συμπάθειά της.Από την άλλη μεριά,οι ιδιοκτήτες των τσίρκων βλέποντας να αυξάνονται τα κέρδη τους(λόγω των πολλών επισκέψεων)τούς χρηματοδοτούσαν μυστικά.Στο τέλο…

Χριστόφορος Τριάντης~Δημιουργία~

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ   Η δημιουργία είναι σαν ένα διάφανο σπίτι. Οι τοίχοι του είναι στερεωμένοι με πνοές ανέμων, μύθων και ιστοριών (παλαιών ημερών). Στις κόγχες υπάρχουν ζωγραφιές. Παριστάνονται: όνειρα, χθόνια χρώματα κι έναστρες νύχτες που γεννούν σκιάσεις και αχνοφωτίζουν τη ρυμοτομία.   Άχρονοι σκελετοί λέξεων είναι «ατάκτως ερριμμένοι» στην αυλή. Ολύμπια αγάλματα και μυθικά σύμβολα βρήκαν τον δρόμο τους και έφτασαν στο σπίτι για μετοχή στα υψηλά: προσευχές και ευαγγέλια. Μια ωραία συντροφιά για τον ιδιοκτήτη.   Στην κεντρική είσοδο είναι χαραγμένα γράμματα, λάμψεις για τα βαθιά μεσάνυχτα και τις μυστικές ώρες. Στα δωμάτια υπάρχουν καθρέφτες για ν’ αποκρυσταλλώνονται οι ιδέες και οι επιθυμίες. Στους διάδρομους, απαγορεύονται : τα μετριοπαθή αποτυπώματα, οι σημάνσεις λογαριασμών, αριθμών και ματαιοτήτων. Στην οροφή, οι ήλιοι καθορίζουν τις σκέψεις, την απραξία και την ανάπαυση.    Κι όλα τα στηρίγματα και οι κολόνες, είναι σαν φανέρωση (κι επιφάνια)  για πρόσωπα και χαρακτήρες. Η σκόνη, όση …