Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Συνέντευξη :Δημήτριος Γκόγκας ~Σε προσωπικό επίπεδο~






΄΄ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ΄΄ ~ΔΗΜΗΤΡΗς ΓΚΟΓΚΑς~ ~ΣΕ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ~

**)Διαλέξτε πέντε λέξεις που περιγράφουν τον εαυτό σας;


Δ.Γ. )Λίγο δύσκολο , πολύ δύσκολο θα έλεγα. Θα υποστήριζα : Ευσυνειδησία, εμπιστοσύνη, ευγένεια, ευερεθιστότητα και αλτρουισμός! (Δεν είμαι βέβαια και οπαδός της άποψης ότι εάν δεν επαινέσεις το σπίτι σου θα πέσει να σε πλακώσει. Το αναφέρω αυτό για μένα γιατί οι λέξεις που ανέφερα για να περιγράψω τον εαυτό μου είναι …τόσο καλές και ανθρώπινες που μάλλον περιαυτολογώ! )



**)Ποιο είναι το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό σας;

Δ.Γ.)Η Υπομονή. Αν είναι κάτι που παραδέχονται τουλάχιστον όσοι με γνωρίζουν καλά, (και δεν είναι πολλοί, αναφέρομαι στην οικογένειά μου κυρίως) η Υπομονή πιστεύω πως με χαρακτηρίζει απόλυτα.


 **)Ποιο χαρακτηριστικό προτιμάτε περισσότερο σε κάποιον;

Δ.Γ.Η Ευσυνειδησία. Γοητεύομαι από τους ευσυνείδητους και συνεπείς ανθρώπους, αλλά και από τις αντιδράσεις τους, όταν παρά τις όποιες προσπάθειες που καταβάλλουν δεν μπορούν να καταφέρουν να είναι ευσυνείδητοι και συνεπείς προς τις όποιες υποχρεώσεις τους.

  **)Τι θεωρείτε πιο σημαντικό στους φίλους σας;


Δ.Γ.)Αν και φίλους έχω ελάχιστους, παρά το γεγονός ότι έχω πολλούς μα πάρα πολλούς γνωστούς σε σημείο που δεν τους… γνωρίζω, πιστεύω ότι το σημαντικότερο θα ήταν η αλήθεια. Να λένε την αλήθεια, ακόμα και όταν δεν απαιτείται. Η αλήθεια δημιουργεί ξεκάθαρες καταστάσεις και υπηρετεί ορθούς ανθρώπους. Δεν αντιλέγω ότι αλλιώς θεωρώ την αλήθεια εγώ και αλλιώς κάποιος άλλος, αν και η έννοια της αλήθειας θα πρέπει να είναι ίδια για όλους. Επίσης θα ήθελα να τονίσω ότι, ναι η αλήθεια ανυψώνει τον άνθρωπο αλλά υπάρχει και η αναγκαιότητα του ψέματος.



  **)Ποιες λέξεις ή φράσεις χρησιμοποιείτε υπερβολικά;


Δ.Γ.)Δεν χρησιμοποιώ κάποιες φράσεις σε υπερβολικό βαθμό. Ούτε είμαι οπαδός των στερεότυπων εκφράσεων. Το αντίθετο με εκνευρίζουν σε μέγιστο βαθμό. Δυστυχώς σήμερα και ιδιαίτερα οι νέοι, χρησιμοποιούν δεκάδες τέτοιες φράσεις στην καθημερινότητά τους, θεωρώντας ότι έτσι κρίνονται ως προχωρημένα άτομα. Το αντίθετο θα έλεγα.


**)Σε ποιο πράγμα προδώσατε τον εαυτό σας και μετανιώνετε περισσότερο γι' αυτό;


Δ.Γ. Δεν ξέρω εάν είναι προδοσία, αλλά το γεγονός ότι δεν σπούδασα παιδαγωγική που ήταν το όνειρό μου, θεωρώ ότι ίσως ήταν ένα προδοτικό χτύπημα στην ζωή μου, στον εαυτό μου. Πάντα ήθελα να διδάσκω. Με γοητεύει ακόμα και τώρα η διδασκαλία και η μετάδοση γνώσεων, έστω και τετριμμένων.


**)Ποιο είναι το πιο εξωφρενικό πράγμα που έχετε κάνει;


Δ.Γ.) Στην ζωή μου αποφεύγω να κάνω εξωφρενικά πράγματα. Είμαι αυτό που λένε κάποιοι, χαμηλών τόνων και στα λόγια και στις πράξεις. Όμως πριν ιδιωτεύω υπηρέτησα περί τα 30 χρόνια στον Ελληνικό Στρατό. Το 2002, είχα συμμετάσχει για έξι μήνες περίπου σε μια Ειρηνευτική Αποστολή του ΝΑΤΟ στο Αφγανιστάν. Ήταν κάτι που υπερέβαινε τους δικούς μου κανόνες και ίσως θα μπορούσα να το θεωρήσω ως εξωφρενικό. Μάλιστα έχω γράψει και μια ποιητική συλλογή, η οποία είναι και παραμένει ανέκδοτη με τίτλο: Ανάσες (από τη Καμπούλ). Ουσιαστικά αποτελούσε μια μικρή καταγραφή της καθημερινότητας μου στην χώρα αυτή. <<Δεν είναι οι νύχτες στην Καμπούλ ως άνθρωποι ωραίοι, ως έκπτωτοι που χάσανε τα άσπρα τους φτερά. Είδα τις νάρκες μες τα μάτια της ψυχής, σ΄ ένα λυχνάρι που ο καπνός ποτέ δεν σταματά.>> _______________________________________________________



 **)Ποιος είναι ο μεγαλύτερος φόβος σας;

Δ.Γ. )Μην χάσω , μην λείψουν από την ζωή μου η σύζυγος και το παιδί μου.


**)Ποια θεωρείτε την πιο υπερεκτιμημένη αρετή;


Δ.Γ.)Ειλικρινά δεν ξέρω, ας είναι αρετή και ας είναι σε όποιο βαθμό θέλει.



**)Ποια είναι η καλύτερη συμβουλή που σας έχουν δώσει;


Δ.Γ.)Να κάνω το όνειρό μου πραγματικότητα , αν και δεν το έχω κατορθώσει ακόμα.



**)Ποια είναι η εικόνα που έχετε για την απόλυτη ευτυχία;



Δ.Γ.)Τώρα τι να πω, θεωρώ όταν χάνομαι (αν μπορώ να χαθώ) στην αγκαλιά των δικών μου.



**)Τι θεωρείτε ως έσχατο βαθμό δυστυχίας;


Δ.Γ.)Τις στιγμές που αναγκάζεσαι να συμβιβαστείς




**)Για ποιο πράγμα μετανιώνετε περισσότερο;

Δ.Γ.)Που δεν έχω την δύναμη να εξαφανίσω από προσώπου γης όλους όσους κάνουν τους ανθρώπους φτωχότερους σε όλα

**)Σε ποιες περιπτώσεις λέτε ψέματα;


Δ.Γ.) Σε όσες θα με έκαναν να πλήξω θανάσιμα



**)Ποιοι είναι οι αγαπημένοι σας συγγραφείς;



Δ.Γ).Καζαντζάκης. Ποιητές; Στέκομαι προσοχή μπροστά στον Ελύτη, Σεφέρη, Λειβαδίτη, Σολωμό, Ρίτσο, Καρυωτάκη, Καβάφη, όπως και οι περισσότεροι από εμάς.



**)Ποια θεωρείτε τη μεγαλύτερή σας επιτυχία;


Δ.Γ. )Ότι ακόμα και τώρα προσπαθώ να ζω με αξιοπρέπεια.


**)Ποια είναι η αγαπημένη σας απασχόληση;(εκτός της συγγραφής)

Δ.Γ.)Να οδηγώ χωρίς να σταματώ πουθενά, παρά μόνο εκεί που ξεκίνησα.



**)Ποιος είναι ο αγαπημένος σας φανταστικός ήρωας;

Δ.Γ.)Ο Λύκος στο παραμύθι της Κοκκινοσκουφίτσας. Τσάμπα το φάγανε το παλικάρι.



**Ποιοι είναι οι πραγματικοί ήρωες σας;\


Δ.Γ.)Ο γιός μου και η γυναίκα μου.


**)Τι απεχθάνεστε περισσότερο;

Δ.Γ.Την υποκρισία, το ψεύτικο της ζωής, την απαξίωση, ειδικά αυτή.


















Δημήτρης Γκόγκας
Βιογραφικά Στοιχεία



Ο Δημήτριος Γκόγκας γεννήθηκε το 1964 στο Στρυμονικό Σερρών. Σπούδασε στην Σχολή Μονίμων Υπαξιωματικών στα Τρίκαλα. Ασχολείται με την ποίηση. Ποιήματά του κατά καιρούς έχουν δημοσιευτεί σε περιοδικά και σε σελίδες του διαδικτύου (Ποίηση και Λογοτεχνία, Το Κόσκινο ) Έχει παρακολουθήσει σεμινάριο δημοσιογραφίας στην Θεσ/νίκη και σχετικές δημοσιογραφικές ημερίδες.
Μέχρι σήμερα δεν έχει εκδώσει κάποια ποιητική συλλογή
To 2014 βραβεύτηκε με τον Α΄ Έπαινο στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ποίησης της Πνευματικής Συντροφιάς της Πόλης Λεμεσού Κύπρου για το ποίημα : Περιγραφή για ένα Θάνατο
Την ίδια χρονιά έλαβε το 2ο Βραβείο του 3ου Ποιητικού Διαγωνισμού ΕΛΙΚΩΝ "Στο μισό του δρόμου το τέλος αργεί ακόμη"
Είναι διαχειριστής  Ιστολογίων στο διαδίκτυο: http://dimitriosgogas.blogspot.com (οι ποιητές που αγάπησα και άλλες μικρές και μεγάλες ιστορίες λόγου) και Κυπρίων Ποίηση.




Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

~Ένα ποίημα του Γιάννη Παρασκευόπουλου~

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

~Αναζήτηση~ 

 Εξαϋλώθηκαν τα συναισθήματα
 λες και δεν υπήρξαν ποτέ.

 Πέτρωσε η καρδιά
 παρά την θέρμης.

Βούρκωσε η σκέψη
 στο βάλτο της λησμονιάς. 

 Σε μια πικραμένη ανατολή
 έδυσε το φεγγάρι σου.

 Και συ μόνη περιπλανιέσαι
στα πέρατα του απείρου
 ψάχνοντας άλλα σύμπαντα.

 Παρασκευόπουλος Γιάννης